spig.se

Köpvillkor - Företag

Priser
Alla priser i webbshoppen anges inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på webbplatsen och i webbshoppen.
Vid prisförfrågan/offert anges priserna exklusive och inklusive moms utan hänsyn till eventuella kundrabatter.

Betalning
- Faktura
Vi säljer mot faktura endast till företag och föreningar. Vi tar kreditupplysning på alla företag som önskar handla mot faktura och vi förbehåller oss rätten att neka betalning mot faktura efter kontroll.

Vi tillämpar 15 dagar netto på våra fakturor. Vid försäljning mot faktura ska vi ha följande uppgifter av Er innan en orderbekräfterlse kan skickas ut:
• Fullständigt företagsnamn.
• Organisationsnummer.
• Kontaktperson (namn och telefonnummer).
• Faktureringsadress.
• Leverensadress - bara om den skiljer sig från faktureringsadressen.

- Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning skickas en orderbekräftelse/faktura till Er e-post eller via post. Totalbeloppet som anges i orderbekräftelsen/fakturan betalas in till vårt bankgiro - Lappus AB. Varorna skickas så snart vi har fått in Er betalning till vårt bankgiro. Tänk på att det tar 1-3 dagar innan en inbetalning till bankgiro registreras.

- Postförskott
Vid postförskott tillkommer, förutom frakt, en avgift på 79 kr.

Påminnelseavgift / Kravbrev
Vid utebliven betalning debiteras en påminnelseavgift med 60,00 kronor. Sker inte betalning efter påminnelse skickas ett kravbrev med kravavgift på 180,00 kronor.

Leverans/leveranskostnader
Alla leveranser är fraktfria.

Vid outlösta paket förbehåller oss rätten att debitera Er kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad med 250,00kr. Tänk på att paketet ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss.

Leveranstid
Leveranstiden är cirka 2-5 arbetsdagar om produkten inte är slut i lager.

Retur
Kontakta oss alltid innan du skickar din retur så att vi kan ge er ett returnummer. Ni märker paketet med returnumret och skickar sedan paketet till oss.

Reklamation/Byte
Vid reklamation av felaktig eller defekt produkt ska Ni kontakta oss så fort felet upptäckts. Defekta produkter returneras till oss efter överenskommelse. Vid felexpedierad eller skadad produkt har du antingen möjlighet att kostnadsfritt få en ny produkt eller att få pengarna tillbaka. I båda fallen står vi för returfrakten.

Sekretess
Alla kunduppgifter hanteras med största varsamhet och diskretion. Vi försäkrar våra kunder att uppgifterna inte kommer att spridas eller säljas vidare till tredje part.